Panda 4.0
Google potwierdziło informację o wprowadzeniu uaktualnienia w algorytmie Panda. To kolejna duża aktualizacja. Zadaniem algorytmu Panda (panda oczami Mrówki) jest uniemożliwienie, witrynom o niskiej wartości zawartych w nich treści, zajmowania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Stron powiązanych z zapytaniem może być tysiące, a nawet miliony. Za wybranie tych, które powinny zawierać informacje poszukiwane przez użytkownika, odpowiada algorytm wykorzystujący około 200 unikalnych wskaźników. Panda dodatkowo poprawia jakość wyszukiwania. Według dostępnych obecnie informacji Panda 4.0 w różnym stopniu wpływa na wyszukiwanie w różnych językach. W języku angielskim, wpływa na wynik w około 7,5% zapytań w takim stopniu, że zwykły użytkownik może to zauważyć.
Jak podano, Panda 4.0 ma w łagodniejszy sposób traktować mniejsze witryny i serwisy. Co pozwoli mniejszym firmom konkurować z dużymi serwisami z dużą zawartością informacji. Czy faktycznie przesuną się wyżej w wynikach wyszukiwania? To się okaże. Na pewno przy każdym doskonaleniu algorytmów Googla wzrasta dokładność wykrywania powtarzających się tekstów (double content), stron z tekstami niskiej jakości, zwłaszcza utworzonymi z synonimów.
Zobacz: strony które najbardziej spadły i wzrosły w wynikach Googla.
http://blog.searchmetrics.com/us/2014/05/21/panda-update-4-0-winners-and-losers-google-usa/
Coraz większe znaczenie ma:
- publikowanie na stronie materiałów unikalnych i niepowielanych w obrębie serwisu;
- artykuły powinny mieć minimum 1500 znaków;
- z ograniczoną liczbą fraz kluczowych;
- jeżeli powielamy teksty, należy zawsze wskazać główne ich źródło (używamy linki z parametrem rel=”canonical”.
Przy okazji zmiany algorytmu Panda użytkownicy wyszukiwarki podnoszą kwestię rozszerzenia definicji stron niskiej jakości przyjętej przez Google. Coraz częściej dobre ciekawe artykuły znanych autorów są dzielone na kilka stron z wyskakującymi okienkami, banerami linkami i reklamami. W takiej sytuacji czytelnicy czasem rezygnują z czytania całości. Stąd postulat, by Google poszerzył definicję „niskiej jakości” by nie dotyczyła tylko treści, ale również całego serwisu.
Zawsze, gdy Google wprowadza aktualizację algorytmu, to zajmuje trochę czasu, zanim zostanie on w pełni wdrożony. Podobnie będzie zapewne i tym razem. Zmiany w pozycjach stron będą obserwowane przez dłuższy czas.
Inne znane i potwierdzone algorytmy Googla wprowadzane okresowo to Pingwin 2,0 i Koliber. Ich głównym zadaniem jest eliminowanie stron, które używają linków „niskiej jakości”.