{jcomments on}Nie wszyscy wiedzą, że 17 sierpnia 1991 r. – tę datę powinien znać każdy polski internauta – po raz pierwszy nawiązano w z wykorzystanie protokołu internetowego (IP) – Rafał Pietrak z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego połączył się z Janem Sorensenem z Uniwersytetu w Kopenhadze. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego (Mały Rocznik Statystyczny Polski 2011) wynika, że dostęp do sieci ma obecnie już 63 proc. gospodarstw domowych.
Być na ruchliwej ulicy
Dziś życie toczy się na portalach społecznościowych. Dlatego firmy nie mogą tylko być w Internecie, ale muszą aktywnie uczestniczyć w wirtualnym życiu społeczeństwa. Rozwój Internetu stawia przed ludźmi nowe wyzwania praktycznie w każdym wymiarze: technologicznym, prawnym, społecznym i ekonomicznym. Wiadomo też, że gospodarka przyszłości będzie oparta na sieci i wiedzy, a w jej centrum znajdzie się Internet. Jednak jest jeszcze wiele do zrobienia bo jak podaje Europejska Agenda Cyfrowa, wśród powodów, dla których nie dokonywano zakupów przez Internet, blisko 35 proc. badanych wskazało na obawy związane z bezpieczeństwem płatności, a prawie 30 proc. wskazało na obawy związane z prywatnością i prawie tyle samo na brak zaufania. Dlatego mówi się o wyzwaniach jakie stoją przed działającymi w sieci firmami.
Być wszędzie – mobilność
O powszechność mobilnego Internetu świadczy choćby sprzedaż smartfonów, a dziś przychody z niej to połowa sprzedaży wszystkich telefonów. Co w praktyce przekłada się to na potrzebę takiego projektowania witryn i sklepów internetowych (czy udostępniania specjalnego oprogramowania) by klient mógł wygodnie przejrzeć ofertę poprzez urządzenie mobilne. Nie jest to tylko proste dopasowanie witryny do wyświetlania na mniejszym ekranie ale przeprojektowywanie interfejsów w kierunku wystawiania niektórych: usług, ofert, itp. „przed” aplikację. Dostęp do szybkiego transferu danych, poprzez technologie LTE i 4G, daje możliwość włączenia do promocji firmy, strony www transmisji audiowizualnych.