Nowe Google - Pozycjonowanie lokalne biznesów

Nowe Google

Posted by

Nowe algorytmy Google – kto powinien się bać?

Problemem firm działających w Internecie jest brak możliwości planowania działań na podstawie zgromadzonego doświadczenia własnego i przez inne podobne firmy. Wszyscy szukają recepty na sukces. Widać też, jak szybko od sukcesu można przejść w Internetowy niebyt lub co najwyżej wegetację. Z wielu podobnych pomysłów dzisiaj podziwiamy sukces, jaki odniosła wyszukiwarka Google, innym już tak się nie udało.
Oczywiście Google jest firmą komercyjną, która zarabia na popularności wyszukiwarki i równocześnie stara się dywersyfikować udostępnianie usługi. Dla każdej firmy działającej na rynku najważniejszy jest klient. W przypadku wyszukiwarki Google podstawą sukcesu jest użytkownik, internauta, bo tylko dzięki niemu można zaoferować inne płatne usługi klientom. Nie jest w zamierzeniu firmy promowanie „za darmo” konkurencyjnych biznesów. Użytkownicy wyszukiwarki nie są do niej w żaden sposób przywiązani. Jest to tylko narzędzie, które łatwo zmienić na inne, jeśli okazałoby się ono bardziej użyteczne do wyszukiwania wartościowych treści w Internecie. Spełnienie tego oczekiwania to być lub nie być dla Google. Ponieważ podobnych treści i stron jest w sieci bardzo dużo, to liczy się prezentacja rezultatów wyszukiwania, czyli kolejność stron na liście wynikowej. Jest ona ustalana dzięki algorytmowi PageRank firmy Google. To oficjalna wersja a wyniki dla każdej strony są podawane Google. Jednak już w 2007 roku w środowisku osób pozycjonujących strony, zaczęto wątpić czy jest to rzeczywisty wyznacznik wartości strony dla wyszukiwarki. Jak się okazuje wysoka ocena PageRank, wcale nie gwarantuje wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Strony z niższymi wartościami były w wynikach umieszczane wyżej. Stąd przyjęto, że prawdziwym wyznacznikiem wartości strony jest indeks TrustRang opracowany przez Google i Yahoo który ma wspomagać w odróżnieniu stron wartościowych od spamu. Na pewno duże znaczenie ma w nim, poza takimi czynnikami jak dla PageRank, to jak długo istnieje już dana strona w Internecie, ile wartościowych linków prowadzi do strony. Taka strona z wysokim TrustRank’iem to np.: www.dmoz.org ale żeby dodać stronę do tego bezpłatnego katalogu, trzeba naprawdę mieć dużo pieniędzy …

 

Nie dodano jeszcze komentarza.

Dodaj komentarz

You must be logged in aby dodać komentarz.