Własny Fan Page na Facebooku - Pozycjonowanie lokalne biznesów

Własny Fan Page na Facebooku

Posted by
{jcomments on}Facebook odgrywa dziś kluczową rolę w globalnym Internecie. Stał się rodzajem uniwersalnej sieci społecznej, wykorzystywanej dla potrzeb komunikacji osobistej, jak i biznesowej. Dla wielu osób prywatnych oraz firm i organizacji Facebook jest integralną częścią strategii rozwoju marki i kampanii promocyjnych. Jednym ze sposobów na obecność w społeczności Facebooka są strony Fan Page. Za pomocą różnych aplikacji i narzędzi Facebook API, można je uatrakcyjniać przyciągając, w krótkim czasie, bardzo wielu odwiedzających.Zakładamy Fan Page
W zależności od wybranego rodzaju strony możemy na niej od razu umieścić pewne informacje na przykład, jeśli wybierzemy biznes lokalny, to można będzie podać, w jakich godzinach jest czynny. Jest to w tym przypadku oczywista informacja tak jak w rodzaju, jak dojechać. Dlatego warto wybierać grupy i podgrupy zgodne z rzeczywistym przyporządkowaniem tworzonej strony. Należy zauważyć, że można później zmienić nazwę strony, tak jak można zmienić jej przyporządkowanie do kategorii tematycznych. Jednak jest ograniczenie, że po osiągnięciu przez stronę odpowiedniej liczby fanów zmiana nazwy nie będzie już możliwa. Dlatego wybór nazwy dla naszej strony jest ważny. Właściwy wybór kategorii jest ważny, ponieważ ułatwia wyszukiwanie użytkownikom Facebooka stron, które ich interesują.
Zaczynamy tu: strona tworzenia fanpage
Konto osobiste – strona Fan Page

Zrzut ekranu z 2012-06-28 10 11 37Jest możliwość zamiany konta osoby na fanpage. W tym przypadku zarejestrowani przyjaciele stają się automatycznie naszymi fanami. W czasie przekształcania konta osobistego w stronę na Facebooku przeniesione zostanie aktualne zdjęcie profilowe a znajomi i subskrybujący zostaną dodani do grona osób, które lubią stronę. Nazwa użytkownika konta stanie się nazwą użytkownika strony. Jednak żadne inne treści nie zostaną przeniesione na nową stronę, dlatego należy zapisać ważne treści przed rozpoczęciem przekształcenia. Należy też wyznaczyć nowego administratora grupy dla każdej grupy, którą się zarządza, bo przekształcane konto straci uprawnienia administracyjne.Przekształcamy

Na początek najlepiej przeczytać artykuły pomocy umieszczone przez Facebook. W kolejnym kroku skorzystać z gotowego narzędzia. Praktycznie cały proces powinien przebiec szybko i bezboleśnie.

Dlaczego warto się przenieść?

Regulamin Facebooka nie pozwala na zakładanie kont firmowych lub produktu. W przypadku zgłoszenia przez konkurencję może zostać usunięte. Jest też limit do 5 tys. znajomych na jednym koncie. Dla firm czy marek nie jest to satysfakcjonująca liczba. Konta osobiste trudno połączyć ze stroną firmową lub blogiem.

Warto wiedzieć!

Wielu projektantów oferuje w sieci usługi personalizacji stron na Facebooku. Są w sieci dostępne szablony stron fanpage, które można mieć za darmo albo bardzo tanio. Stronę fanpage można dowolnie rozwijać, wysyłać aktualizacje do nieograniczonej liczby osób. Nie trzeba ujawniać danych administratora (chyba że się chce). W odróżnieniu od grup strony fanpage są widoczne dla niezarejestrowanych osób, a zatem są indeksowane (przez Google i inne wyszukiwarki) co ma znaczenie w ich pozycjonowaniu.

Nie dodano jeszcze komentarza.

Dodaj komentarz

You must be logged in aby dodać komentarz.