Definicja e-biznesu
Generalne pojęcie e-biznesu to po prostu zarabianie w internecie, lub tez za pośrednictwem Internetu. Po to, żeby zarabiać w Internecie tak naprawdę powinien zostać wypełniony cały szereg czynników. Nie inaczej, jak w ”normalnym” biznesie, na przykład firmy budowlanej,spedycyjnej, czy też punktu z sprzętem AGD. Żeby w ogóle rozpocząć cokolwiek robić w Sieci powinniśmy zbudować plan działania. I nie liczy się, czy posiadamy już interes stacjonarny i z czymś podobnym chcielibyśmy wkroczyć do sieci , czy tez naszą pierwszą działalnością jest właśnie ebiznes.
Strategia biznesu w Internecie
Strategia e-biznesowa jest elementem fundamentalnym, i nigdy nie powinno się wkraczać w przedsięwzięcie bez fachowego doradztwa. Inaczej może się okazać, iż to czym chcemy handlować, lub tez usługi jakie zamierzamy świadczyć będą z góry skazane na niepowodzenie. Jest wielu fachowców od planowania e-biznesu, którzy mogą nam pomóc stworzyć zarys naszego biznes planu.
Wybór domeny
Z pewnością pierwszym nadrzędnym elementem jest wybór domeny internetowej, czyli adresu pod jakim strona, jaką mamy będzie widoczna w Sieci. Poprawna domena internetowa jest kluczem dla wielu tematów, jak chociażby tego, po jakim czasie odszukają nas w Internecie nasi potencjalni odbiorcy.
Gdy już posiadamy wybraną domenę możemy przejść do kwestii stworzenia własnej strony firmowej. Najlepiej i najprościej jest powierzyć wykonanie strony www fachowcowi. Najlepiej komuś z polecenia. Musimy pamiętać, iż tutaj zasadniczo cena jest wyznacznikiem poziomu usługi. Strona www poniżej 1000 złotych może się okazać byle jaka i nie wypełni naszych warunków i wymogów naszego e-biznesu.
Strona WWW
Obecnie bardzo często tworzy się strony WWW na tak zwanych CMS-ach ( Content Management System). Sprawa polega na tym, żeby Klient posiadał możliwość edycji zawartości swojej strony www. co najmniej w elementarnym obszarze. Takim jak na przykład zmiana listy produktów i usług, które oferujemy.
Skuteczne pozycjonowanie
Skonstruowaliśmy witrynę www na porządnej domenie, i teraz stajemy przed kłopotem: jakimi metodami rozruszać nasz biznes w Internecie? Jednym z najskuteczniejszych zabiegów będzie oczywiście pozycjonowanie. Nie mamy tu do czynienia z sprawą przesadnie trudną, aczkolwiek zabiera ona wiele czasu. Musimy więc, przeanalizować czy będziemy to robić swoimi siłami, czy chcemy skorzystać z outsourcingu. Młode działalności najczęściej pozycjonują swoje strony własnymi siłami, a to ze względu na brak funduszy na zlecenie tej usługi. Dopiero firma, która zaczyna się rozrastać ma środki pieniężne, żeby pozycjonowanie komuś zlecić.
Wbrew powszechnemu mniemaniu pozycjonowanie własnym sumptem ma kilka korzyści.
Pierwsza i podstawowa jest taka, że dzierżymy całkowitą kontrolę działań i kosztów.
Idąc tym tropem można rzec, iż lepszym rozwiązaniem jest zatrudnić własnego człowieka, który będzie pozycjonował, anizeli usługę zlecić na zewnątrz.
Zagadnienie e-mail marketingu
Strategia naszego e-biznesu powinna zawierać tez temat e-mail marketingu. Dlaczego? Gdyż w dzisiejszych czasach jest już takie nagromadzenie usług i towarów sprzedawanych przez Internet, że nie używanie tej metody marketingu jest przegraną na dzień dobry.
Kwestia ta jest związana z wstawieniem na stronie firmowej formularza zapisu na listę mailingową. Za pośrednictwem tego formularza mobilizujemy ludzi zagladających na nasz serwis, ażeby podali nam swojego maila w zamian za coś. Tym czymś, może byc jakiś bezpłatny materiał szkoleniowy. Coś, za co nasz subskrybent nie będzie musiał płacić. Przynajmniej w początkowej fazie.
Przykładowo sklep internetowy handlujacy meblami drewnianymi w zamian za zapis na naszą listę przekazuje subskrybentowi darmowy poradnik pod tytułem: „Metody konserwacji mebli z drewna.” W formie pisanej lub tez nagrania video.
Google AdWords
Stan odwiedzin naszej strony możemy wspierać poprzez kampanie Google AdWords, które również należy konkretnie zaplanować, żeby nie okazały sie nierentowne
Kwestie powyżej opisane to podwaliny biznesu, który chcemy rozpocząć w sieci. Każdy składnik poprawnie zaplanowany zapewni naszemu biznesowi stałą pozycję w Sieci, a ponadto pomoże zakorzenić się w swiadomości naszej grupy docelowej.