Bardzo wiele osób zakłada strony internetowe i myśli, że ludzie sami ich znajdą w internecie bez większego wysiłku. Myślą, że klienci będą walić drzwiami i oknami. Osoba która zamawia strony www nie zdaje sobie sprawy lub bardzo często nie chce sobie zdawać z tego, że internet to jedna wielka sieć w której trzeba się w jakiś sposób wyróżnić. Inaczej strona www pozostaje całkowicie martwa. Jeśli to jest strona hobbistyczna naprawdę wielkiej tragedii nie ma. Problem pojawia się w monecie gdy strona jest typowo informacyjna i powinna być widoczna dla klientów. W tedy przedsiębiorca zastanawia się w jaki sposób może odwrócić ten ruch. Najczęściej ma do wyboru 2 opcje: pozycjonowanie strony www lub skorzystanie z linków sponsorowanych. Nie każdego stać na zamówienie usługi pozycjonowania na kilka cięższych fraz dlatego bardzo często lepiej jest skorzystać z linków adwords. Bardzo często okazuje się także, że lepszą opcją jest skorzystania z linków sponsorowanych zamiast pozycjonowania. Przykład ? Gdy na dane zapytanie które nas interesuje pojawiają się mapy google w tej sytuacji pozycjonowanie strony nad wynikami map może być praktycznie nie możliwe lub bardzo trudne.
Linki sponsorowane dają ta pewność, że docelowa strona znajdzie się na samej górze wyników. Trzeba pamiętać, że im wyższa pozycja w wynikach google tym większa ilość odwiedzin na stronie www. Google Adwords daje także szereg udogodnień. To my sami decydujemy jaki budżet pragniemy przeznaczyć na kampanie w ciągu dnia / miesiąca. Limit ten nie zostanie przekroczony. Dodatkowo w dowolnym monecie możemy zmienić słowa kluczowe (frazy) na które pragniemy reklamować stronę www. W tym miejscu jest to bardzo duża przewaga nad usługą pozycjonowania w której na początku umowy wybierane są słowa kluczowe które będą promowane a ich zmiana wiąże się z dodatkowymi kosztami. Korzystając z kampanii linków sponsorowanych masz do swojej dyspozycji także precyzyjne statystyki prezentujące źródła odwiedzin. Jak sami widzicie korzyści jest bardzo wiele.